fredag 10. november 2017

Strikkepinnemappe

I dag har jeg sydd meg strikkepinneetui.
Jeg har vært veldig sliten de siste månedene, og akkurat nå er jeg 50% sykmeldt fra jobben. Jeg trener og prøver å gjøre koselige, rolige ting. Jeg har strikket litt, og da oppdaget jeg hvor kaotisk det var i posen med alle strikkepinnene. Så nå har jeg sydd meg en strikkepinnemappe!
 Her er sommerens/høstens strikkeprosjekt! Votter av garn fra Sjølingstad ullvarefabrikk.

Mappen er ganske stor. Jeg sydde den av en bit linstoff med mitt eget design, Rosegrein.
Stoffet er 144 cm bredt, så jeg delte det i to og lagde en bit på 39 cm x 72 cm. Og så brukte jeg en bit fra et gammelt dynetrekk innvendig.

Jeg ser at det er en litt vel stor strikkemappe. Så det hadde nok gått bra med 1/3 av stoffbredden eller 1/4 også.
Hvis du vil lage en strikkepinnemappe, eller noe annet, eller du er nysgjerrig på hvordan linstoffene mine ser ut, kan du ta en titt på dem HER i nettbutikken min.


Vi har forresten fått oss høns! Vi har fire høner som vi kjøpte som kylling er i fjor vår. Jeg bestilte rugeegg, og Emmy Lou ruget ut fem kyllinger i august i år.
To av dem er haner, og det er det jo ikke så greit å ha i et vanlig boligstrøk. Så i dag har vi gitt bort den ene. Denne andre kremhvite dvergkochinhanen leter etter et nytt hjem. Hvis ikke blir den slaktet om ikke så lenge.
Hvis du bor i Drammensområdet og har lyst på en flott hane, så er det bare å si ifra!

15 kommentarer:

  1. Nice article as well as whole site.Thanks.

    SvarSlett
  2. Your article is very good. Is an article that provides knowledge for living quite well
    slotxo

    SvarSlett
  3. เว็บสล็อต เบทฟิก เล่นสล็อตค่าย สล็อตพีจี ผ่านมือถือ เจ้าเดียวในไทย

    SvarSlett
  4. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 05bd4cf78256cccdefdc731565b390a5
    website kurma
    sms onay
    website kurma

    SvarSlett
  5. Thank you for your explanation, very good content. 2beeef0dd1471f655c330db3925f4b89
    altın dedektörü

    SvarSlett
  6. สล็อตฝากถอนวอเลท เว็บไซต์ตรง ไม่ว่าผู้เล่นหรือนักเสี่ยงดวงท่านใดจะมีทุนกี่บาท ทุกคนก็สามารถลงทะเบียนสมัครสมาชิกเข้าใช้บริการพนัน pg สล็อตเว็บไซต์ตรงกับทางเว็บของพวกเราได้

    SvarSlett