torsdag 30. juni 2011

Why you should grow strawberries



I think strawberries are some of the most rewarding crops you could grow in your garden.
Mostly because of all the pesticides. Norwegian strawberries are sprayed about 13 times before they are harvested and it is allowed to spray them as late as three days before harvesting.

Diseases are a problem, but mostly when there's a lot of rain. I have found two things to do to avoid this:

1. Don't plant your strawberries in a field, but in between flowers and vegetables. For example in a row in front of a flower bed.

2. Have some in containers you can place under roof in their most busy growing & harvesting time.

And here's my top 3 most rewarding crops in the garden:
1. Strawberries
2. Potatoes
3. Leaf salad

P.S. I thought about finding an image from Etsy with a strawberry design. But very soon I realized that I wouldn't find any. There are now successful way strawberries can be incorporated in a piece of good design, is there? Why is it so difficult to make something look good with strawberries on?

6 kommentarer:

  1. Huff, glemmer å tenke på denne sprøytinga jeg...Æsj!

    Vi har markjordbær på hytta. De smaker himmelsk. Et år så hadde vi så mange at det ble en runde med Strawberry daquari. Himmel og hav så godt!!

    Hmm...jordbær på plagg har jeg ikke tenkt på før...nå skal jeg observere litt i sommer ;) Klæm

    SvarSlett
  2. Vi har også markjordbær på hytta. Og det minner meg om den beste desserten jeg har fått noen gang. I Italia i fjor, på et bitte lite sted, fikk vi Zuppa Inglese med markjordbær. Rett og slett himmelsk. Jeg tror jordbærmønster ofte kan bli litt klisjeaktig? Den første kjøpebuksa jeg fikk da jeg var barn, jeg var rundt åtte, var mørkeblå, med bittesmå jordbær, jordbærblader og -blomster, og den var den vakreste i hele verden! Takk forøvrig for tips når det gjelder jordbærdyrking!

    SvarSlett
  3. Våre jordbær er ikkje modne enno, me gler oss stort. Har aldri tenkt på at det er vanskelig med jordbærmønster, så eg måtte google litt. Og du har faktisk heilt rett, men dette var ikkje så verst, eller? http://jkbunny.deviantart.com/art/Strawberry-pattern-115043185

    SvarSlett
  4. Oh, strawberries smell of summer. Honestly, the first time when I smell a strawberry in the summer I always get tears in my eyes. Thank you for the tips!

    SvarSlett
  5. I love growing strawberries, Love your designs, cheers Marie

    SvarSlett